Celem tego forum jest niesienie pomocy małżonkom przeżywającym kryzys na każdym jego etapie, którzy chcą ratować
swoje sakramentalne małżeństwa, także po rozwodzie i gdy ich współmałżonkowie są uwikłani w niesakramentalne związki
Portal  RSSRSS  BłogosławieństwaBłogosławieństwa  RekolekcjeRekolekcje  Ruch Wiernych SercRuch Wiernych Serc  12 kroków12 kroków  StowarzyszenieStowarzyszenie  KronikaKronika
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  FAQFAQ  NagraniaNagrania  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Rodzice w akcji.
Autor Wiadomość
Paloma
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-12, 12:07   Rodzice w akcji.

Rodzice w akcji. Jak przekazywać dzieciom wartości.
Monika i Marcin Gajdowie
http://www.tolle.pl/pozycja/rodzice-w-akcji

fragmenty:
http://www.tolle.pl/zajrzyj-do-ksiazki/153
http://www.tolle.pl/zajrzyj-do-ksiazki/154
http://www.tolle.pl/zajrzyj-do-ksiazki/155
http://www.tolle.pl/zajrzyj-do-ksiazki/156

O książce również na stronie:
http://www.gajdy.pl//inde...ntpage&Itemid=1
 
 
Mirakulum
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-04, 20:46   

Za zgoda COLI ( prowadzi z Dorka internetowa grupę 12- krokowa Centrum) przeklejam

jej opinie o tej pozycji

"..........
Kupiłam niedawno w Veritasie książkę małżeństwa i rodziców piątki dzieci...........Monika i Marcin Gajdowie "Rodzice w akcji"................http://www.edycja.pl/produkty/ksiazki/rodzina/rodziceakcji-br-jak-przekazywac-dzieciom-wartosci...................

No przyciągnęła mnie spisem treści, było sporo o stawianiu granic. dla mnie bomba , bo tego się uczę i to w sobie doskonale a w tej książce wszystko zostało wyłożone jak "kawa na ławę".........Do tego książka napisana jest przejrzyście, prosto , z humorem i przykładami z życia.................dla rodziców jak znalazł, ale i dla dorosłych, by lepiej pojąć na czym te granice polegają................Polecam :-)

Okazało się, ze kiedyś przed krokami należałam jak sporo rodziców do "klubu orbita" i kręciłam si wokół własnych dzieci biorąc za nie odpowiedzialność..................ale nauczyłam się zdrowiej je kochać i nadal się tego uczę................Dziś z aprobata w szkole pani pedagog przyjęła moje wyjaśnienia związane ze stawianiem granic córce w sprawie "kolczyk w wardze"..............i jest zgoda nauczycieli, ze teraz czas na szkolne konsekwencje......a co zrobi córka, jej już sprawa.....................

Co napisali np o konsekwencjach:

1.muszą być powiązane przyczynowo- skutkowo z niezrobieniem czegoś
2. są zaplanowane (kara nie jest zaplanowana)
3. muszą być szybko odczuwalne
4. powinny być odpowiednio przykre

Fajny jest fragment o 'dobrym czasie z dzieckiem'.......ten czas nie może być pomieszany z kontrola , bo straci urok i sens. ma być zaplanowany tylko dla tego dziecka np. wspólne pieczenie, spacer, basen , zakupy zwykłe codzienne czynności i tylko z jednym dzieckiem ( potem z drugim też, ale może być inaczej)
Czyli czyste towarzyszenie i czysta kontrola nie pomieszane...................

Jest ABC psychologii postrzegania i 4 zasady :

1.gdy na coś patrzymy najpierw koncentrujemy się na zakłóceniu, na czymś co nie pasuje, odstaje, wyróżnia się.............widzimy najpierw wady , zalet brak........

2. gdy coś obserwujemy wyodrębniamy z całości obrazu pewna treść, która automatycznie ukrywa przed nami inne treści.......szufladkowanie?

3. Jeśli chcemy coś wyodrębnić z całości to nasz umysł będzie dorabiał brakujące elementy lub tak interpretował rzeczywistość, aby to wyodrębnienie nam się jak najlepiej udało.........naginanie faktów i scenariuszopisanie...........

4. za interpretacje komunikatu odpowiada odbiorca..............ktoś uśmiecha się do mnie lub śmieje się ze mnie...............sposób odbioru kreuje nasz świat................


wiedząc to wyłapujemy sytuacje pozytywne i porządane by chwalić dziecko czyli zakładamy pozytywne okulary ( 12k tego uczy )

Ale najbardziej do mnie trafiły dwa schematy, które przekonały mnie właściwie do stawiania granic i usunęły istniejący tu jeszcze lek przed odrzuceniem.

próba przekroczenia granicy > rodzic ulega > chwilowa satysfakcja dziecka, które dostaje komunikat pozawerbalny : mama/tata ci ulega masz słabych rodziców . poczucie bezpieczeństwa dziecka spada

próba przekroczenia granicy > rodzic zwycięża > złość i bunt dziecka, które dostaje komunikat pozawerbalny : mama/tata to silni rodzice . poczucie bezpieczeństwa dziecka rośnie


I od tego czasu sobie sprawdzam na córce te granice i rzeczywiście tak jest...................polecam książkę


CD .....................................................

W książce są przykłady sytuacji, granic i nawet przykładowe rozmowy z dziećmi......Jeszcze o granicach :

Granice bezpieczeństwa i porządku >szczelne , poszerzane z wiekiem, mogą być różne dla różnych dzieci w rodzinie>wymaga świadomej obserwacji i uzgodnień między rodzicami....błędy to : niestawianie granic, brak konsekwencji i nieposzerzanie granic................konsekwencje błędów ; spadek poczucia bezpieczeństwa , trudności wychowawcze, zaburzenia emocjonalne, niedostosowanie społeczne..................na skutek nieposzerzania granic dziecko niedojrzewające, wycofane lub brutalnie łamiące zasady ( kłamstwo, zerwane więzi, przestępstwo )

Granice ze światopoglądu > sztywne, ale z przejściami granicznymi ( pozwalamy w granicach rozsądku na zwiedzanie w czasie budowania własnej tożsamości, jak dziecko czegoś spróbuje to wie czy ma to odrzucić czy zostawić - kolczyk w wardze, dredy i takie tam)..................błędy : rodzice sami nie żyją wg. postaw których uczą dzieci ( niewiarygodni świadkowie ) , rodzice z różnych powodów (lęk, niedojrzałość) nie zezwalają na intelektualne wycieczki w obcych z punktu widzenia rodziców potencjalnie niebezpiecznych kierunkach. zakaz robienia rzeczy zbędnych, zakaz eksperymentów..........skutek : powstaje państwo totalitarne, mur powoduje rezygnację lub nieodpartą chęć przekroczenia go ( dziecko bezmyślne, dziecko bombardujące wartości rodziców)

Wydawać paszport to :
- nie wyśmiewać
- nie grozić
- wykazać życzliwe zainteresowanie odmiennością i pochwalić odwagę w samodzielnym myśleniu
- zadawać pytania naprowadzające a nie bombardować wroga
- pokazywać uzasadnienie swoich wyborów ( dobro, zło, konsekwencje)
- towarzyszyć na tyle na ile jesteśmy zaproszeni
- w odpowiednim wieku pozwalać odejść własna drogą nawet jeśli jest inna od naszej, podkreślać, ze każdy ma własna drogę


___________________________________________________

Colu dzięki
 
 
Agnieszka
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-04, 22:35   

Dziekuję za tę rekomendację i pogłebioną recenzję :->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 8